Ticari Hayatın Dijital Altyapısı Olan Mersis’in Aktif Kullanıcı Sayısı 3 Milyonu, Mobil Uygulama İndirilme Sayısı 68 Bini Aştı
banner36
2025 yılı Haziran ayı sonu itibarıyla;
 
•⁠  ⁠MERSİS’in aktif kullanıcı sayısı 3,3 milyona ulaşmıştır.
•⁠  ⁠Ülkemizde aktif şirket, ticari işletme ve şube sayısı 2,5 milyonun üzerine çıkmıştır.
•⁠  ⁠Sistem üzerinden aylık ortalama 15 bin yeni kuruluş işlemi gerçekleştirilmektedir.
 
MERSİS;
 
•⁠  ⁠Yaklaşık 70 kamu kurumu ile anlık veri paylaşımı yapmakta,
•⁠  ⁠Tüm ilgililere şirket ve ticari işletmelere ilişkin güncel, doğru ve güvenilir verileri sunmaktadır.
 
Bu yönüyle MERSİS, sadece Ticaret Bakanlığı’nın değil, kamu hizmetlerinin dijital dönüşümünde öncü rol oynayan bir Türkiye Cumhuriyeti Devleti projesidir.
 
MERSİS MOBİL UYGULAMASI İLE ERİŞİM KOLAYLIĞI SAĞLANDI

Vatandaşlarımızın dijital hizmetlere erişimini kolaylaştırmak ve ticaret sicili işlemlerinin kesintisiz yürütülmesini temin etmek amacıyla geliştirilen MERSİS Mobil Uygulaması, kullanım alışkanlıkları ve güncel ihtiyaçlara uygun bir yapı sunmaktadır.
 
MERSİS Mobil ile;
 
•⁠  ⁠MERSİS web uygulaması üzerinden yapılabilen tüm işlemler mobil cihazlar üzerinden de gerçekleştirilebilmektedir.
•⁠  ⁠Alternatif hizmet kanalları sunularak, ticaret siciline erişim kolaylaştırılmıştır.
•⁠  ⁠Hizmet kalitesi ve çeşitliliği artırılmış, ticaret sicili işlemlerine yenilikçi bir yaklaşım kazandırılmıştır.
 
Google Play ve App Store platformları üzerinden erişime açılan uygulamanın toplam indirilme sayısı 68.555’e ulaşmış olup, kullanıcı sayısı her geçen gün artış göstermektedir.
 
Ticaret Bakanlığı olarak, iş dünyamızın ihtiyaçlarını gözeterek dijital çözümleri yaygınlaştırmaya, ticari işlemleri daha etkin ve erişilebilir hâle getirmeye yönelik çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürmekteyiz.

Ticaret Bakanlığı 
Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.