ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI KARAİSMAİLOĞLU: SEYAHAT SÜRESİNDEKİ KISALMA İLE YILLIK TOPLAM 85.5 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLADIK
banner36

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 72’nci Karayolları Bölge toplantısı kapanış oturumunda konuştu. Üç gün boyunca devam eden görüşmelerde bir önceki yılda gerçekleştirilen çalışmaların ele alındığını ifade eden Karaismailoğlu, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerinin detaylı bir biçimde masaya yatırıldığını kaydetti.

 

Yeni dönem, yeni projeler için güç ve motivasyon topladıklarını kaydeden Karaismailoğlu, “Karayolları Genel Müdürlüğü mensupları olarak sorumluluğunuz büyük ve kıymetlidir. Kış şartlarında köyündeki evinden okuluna ulaşmaya çalışan kızımızın geleceği bizlerin sorumluluğundadır. Hasat döneminde şoför kardeşlerimin taşıdığı meyvenin, sebzenin bozulmadan, en kısa sürede sofralara ulaşması bizim sorumluluğumuzdadır. Velhasıl, milletimizin karayollarımız aracılığı ile konforlu, hızlı, düşük maliyetli ulaşıma ulaşması, hayatlarının kolaylaşması hepimizin sorumluluğudur. Bu nedenledir ki karayolları sadece bugün değil, her zaman bir bölgenin, ülkelerin ve hatta kıtaların kaderini belirlemiştir. Tarih boyunca medeniyetlerin önemli göstergeleri olmuştur. Ticari ve sosyal hareketliliği, kültürel değişimi artıran tarihi Pers Kral Yolu, Ege Bölgemizden, Efes’ten başlayıp, Anadolu’yu boylu boyunca geçerek, Dicle ve Fırat ırmaklarını aşıp, Basra Körfezi’nde sona ermektedir. Bu yol sayesinde doğu-batı arasında ticaret ve kültür etkileşimleri hızlanmış, dönemin uygarlığı Lidyalılar; ekonomi, bilim, sanat, kültür ve ticaret alanlarında çok önemli ilerlemeler kaydetmiştir. Çin’den Avrupa’ya uzanan tarihi İpek Yolu sayesinde, dönemin teknolojik ve kültürel gelişmelerin, ideolojik yeniliklerin Batı’ya aktarımı doğal ve kalıcı bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Bugün bile İpek Yolu bu öneminden bir şey kaybetmemiştir. Bizim coğrafyamızı özellikle yakından ilgilendiren modern İpek Yolu, Türkiye’nin küresel ticaretteki payını artırabilmesi adına çok önemli fırsatlar barındırmaktadır” dedi.

 

KARAYOLLARI YATIRIMDA YÜZDE 61 İLE ASLAN PAYINI ALDI

 

Türkiye’nin, üç kıta ve iki büyük deniz havzasında yer alan, dört saatlik uçuşla 1,6 milyar insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar gayri safi milli hasıla ve 7 trilyon dolarlık bir ticaret hacminin gerçekleştiği bir bölgenin ulaşım ve iletişiminde kilit noktasında yer aldığını dile getiren Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“AK Parti iktidarları olarak, 2003’ten bugüne, Türkiye’nin sadece bölgesinde değil, dünyada daha saygın, daha güçlü bir yer alması için çaba sarf ettik. Bu çabamızı, artan motivasyonumuz ile sürdürüyoruz. Türkiye’nin sahip olduğu stratejik önemden alacağı payı artırması, geçtiğimiz yıl kırdığımız 225 milyar dolarlık ihracat hedefini daha da yukarı taşımak için tarihi adımlar atıyoruz. Tarihi birlikte yazıyor, 1915 Çanakkale, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprülerimizle, Çanakkale-Malkara, Kuzey Marmara, Ankara-Niğde ve İstanbul-İzmir otoyollarımızla entegre ulaşım planlama ve uygulamalarımız, lojistik merkezlerimiz, tünellerimiz, viyadüklerimiz ile yatırım, istihdam, üretim, ihracat odaklı büyüme stratejimize destek oluyor, gerekli altyapıyı sağlıyoruz. Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımız doğrultusunda hükümetlerimiz döneminde, ülkemizin ulaştırma ve haberleşme yatırımları için harcadığımız 1 trilyon 337 milyar liranın, 812 milyar lirası karayolları yatırımlarına aittir. Karayolları yatırım dağılımında yüzde 61’lik oran ile aslan payını almıştır. 20 yıl önce 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu, 28 bin 647 kilometreye çıkardık. Bölünmüş yollarımızın toplam uzunluğunu 2023 yılında 29 bin 514 kilometreye, 2053 yılında ise 36 bin kilometreye çıkaracağız. Otoyol uzunluğunu bugün, 3 bin 633 kilometreye çıkardık. Otoyollarımızın toplam uzunluğunu 2023 yılında 3 bin 841 kilometreye, 2053 yılında ise 8 bin 325 kilometreye ulaştıracağız. Yirmi yıl önce, 50 kilometre olan tünel uzunluğunu, bugün 651 kilometreye çıkardık. Dağları tünellerle aşmaya devam ederek, toplam tünel uzunluğumuzu 2023 yılında 720 kilometreye çıkaracağız. Yirmi yılda, köprü ve viyadük uzunluğunu 311 kilometreden 727 kilometreye çıkardık. Geçit vermeye vadileri viyadüklerle aşarak, toplam köprü uzunluğumuzu 2023 yılında 771 kilometreye ulaştıracağız.”

 

SEYAHAT SÜRESİNDEKİ KISALMA İLE YILLIK TOPLAM 85.5 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLADIK

 

“Ülkemizi bir baştan bir başa bölünmüş ve otoyollarla, tünel ve viyadüklerle kavuştururken, tüm bu gayretlerimizle ülkemizdeki, araç-trafik artışını çok rahat karşılayacak karayolu sistemini de kurmuş olduk” diyen Karaismailoğlu, 2002’de 8 milyon 655 bin olan motorlu taşıt sayısının, bugün 3 kat artarak 25 milyon 385 bine ulaştığına vurgu yaptı.

Karaismailoğlu, tünel uzunluğunun 12 kat, bölünmüş yol uzunluğunun 5 kat, köprü ve viyadük uzunluğunun 2,5 kat arttırılmamış, otoyol uzunluğunun 3 bin 633 kilometreye çıkarılmamış olsaydı karayollarındaki araç ve trafik yoğunluğunda çok ciddi krizler yaşanabileceğini kaydetti ve şöyle devam etti:

“Devleti yönetmek, 84 milyonumuza değen ulaştırma ve altyapı hizmetlerimiz için bugüne kadar ne söz verdiysek hayata geçirmek adanmışlık, ciddiyet meselesidir. Hizmet siyaseti ile millet aşkı ile daha iyi bir Türkiye için çalışmak demektir. Yani bu bir vizyon meselesidir. Yirmi yılda 77 şehri birbirine bağladığımız bölünmüş yollarımız, karayolu ağımız içinde yüzde 42 gibi bir oranı oluştururken, trafik yükümüzün yüzde 83’ünü taşımaktadır. Cumhurbaşkanımız öncülüğünde araç/trafik yoğunluğuna ilişkin strateji belirlememiş olsaydık ne olmazdı biliyor musunuz? Uluslararası standartlara göre her 100 bin kişi başına trafik kazalarındaki can kaybı ölçümlerinde dünya ortalaması 18 olurken, Türkiye 6 gibi iyi bir seviyeye ulaşamazdı. Şu bir gerçektir ki, trafik kazalarında kaybedilen 1 can sadece bir can kaybı değildir. Ardından gözü yaşlı eşlerin, ailelerin, çocukların, yaşlıların kalması demektir. Sizlerin, merkez, bölge ve taşradaki gece-gündüz gayretleriyle ülkemizin kat ettiği mesafeler sadece ticaretin, istihdamın artması ile sonuçlanmıyor. Aynı zamanda daha temiz bir çevre, gençlerimize daha güzel bir dünya bırakmak için de önemli adımlar anlamına geliyor. Yollarımızın işletme performansını artıran kesintisiz trafik akışıyla, seyahat süresinde yıllık 7,3 milyar saat tasarrufu elde ettik. Seyahat süresindeki kısalmalar sayesinde; zamandan, 76 milyar 458 milyon lira, akaryakıttan 6 milyar lira, bakım kaleminden 3 milyar lira, çevre açısından 123 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 85 milyar 581 milyon lira tasarruf sağladık. Bunlara ek olarak, emisyon salınımını 5 milyon ton azalttık.”

 

ULAŞTIRMA YÖNETİM SİSTEMİNİ HAYATA GEÇİRDİK

 

Bakanlığın çatısı altında devam eden yapım işlerinin yatırım programındaki hedeflere uygun şekilde ilerlemesinin başarı performansının önemli bir göstergesi olduğunu dile getiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Bu hedefimizi gerçekleştirmek için de proje yönetim süreçlerini her zamankinden daha etkin bir şekilde icra etmeliyiz. Bu doğrultuda sahalarda yürütülen tüm faaliyetlerin işin süresi ve bütçesine etkisini sistematik bir şekilde takip etmek amacıyla Ulaştırma Yönetim Sistemini hayata geçirdik. Bu sistem; Bakanlığımıza ait 5 sektörde yer alan tüm yatırım projelerini kapsamaktadır. UYS, her biri farklı karakterdeki birçok projeyi ortak bir dille analiz edebilen bir yapıda tasarlanmıştır. Verilere anlık olarak ve doğru şekilde erişebilmek için sahalarda işi doğrudan takip eden müşavir personelimiz ilerleme bilgilerini, düzenli olarak UYS’ye aktararak zincirin ilk adımını oluşturmaktadır. İkinci adımda, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün yine sahalarda görevli kontrol mühendisleri, bu verileri kontrol ederek onaylamaktadır. İki aşamalı veri girişinden sonra, projelerin o anki performanslarını projede, kurumda ve bakanlıkta çalışan tüm yönetim ekipleri raporlama ekranları üzerinden dinamik olarak görüntüleyebilecektir. Bilgi yönetimi, stratejik planlama ve stratejik karar alma süreçlerini de içeren yönetim anlayışımız çerçevesinde projelerimizde ‘Yapı Bilgi modellemesinin’ kullanılmaya başlaması sonrasında yapım işlerindeki dijitalleşme "Proje Yönetim Prosedürleri" süreci de hız kazanmıştır. Bunun yanı sıra ayrıca, dijital yönetimin bir gerekliliği olarak devam eden standartlaşma çalışmaları doğrultusunda yapım işi danışmanlık hizmet alım işlerinde uygulamaya yönelik olarak Danışmanlık Özel Teknik Şartnamesi hazırlanmıştır. Proje Yönetim Prosedürleri tam anlamıyla iş ve işlemlerimizde kullanarak yapım işlerindeki müşavirlerin ve idarelerin bir projeyi yönetirken kaynakları daha verimli kullanarak hedeflenen zaman, bütçe ve kalitede işlerin tamamlamalarını sağlayacağız” ifadelerini kullandı.

 

PLANLARIMIZ ÜLKEMİZİ AYDINLIK GELECEĞE TAŞIYAN PROJELERDİR

2053 Türkiye’sinin, ulaşım ve haberleşme sistemlerini şimdiden planladıklarını aktaran Karaismailoğlu, “Planlarımız, ayakları yere basan, ülkemizi aydınlık geleceğe taşıyan projelerdir. Bizim günü birlik polemiklerle geçirecek vaktimiz yok. Biz, güç, kaynak ve emeğimizi ülkemizin imarı için seferber ettik. Cumhurbaşkanımızın başkanlığında ülkemizi geleceğini inşa etmeye çalışıyoruz. Karayolu yatırımlarımızda, geleceğin ulaşımını yönlendiren; çevreci ve sürdürülebilir, akıllı ulaşım stratejilerini öne alıyoruz. Ulaştırma 2053 vizyonumuz çerçevesinde; Karayollarımızda başlıca sektör hedeflerimizi şu şekilde belirledik. Karayollarının yıllık yük taşımacılığı ağırlığını, yüzde 71'ten yüzde 57'ye düşüreceğiz. Akıllı ve otonom teknolojiler ile donatılmış, hızlı, emniyetli yol altyapısı ile kaza oranlarını azaltacağız. Yolculuk planlamalarına göre yurdumuzun dört bir yanına elektrikli şarj altyapısı tesis ederek; karayollarında fosil yakıt yerine elektrikli ve alternatif enerji kullanımı artıracağız. Bizler yol medeniyetinin insanlarıyız. Bizim dil ve kültürümüzde, yaptığı işte iyi bir yöntem uygulayanlara, ‘yol-yordam bilir’ derler. Hayırlı bir işe doğru yönelmeyi, ‘yol bulmak’ şeklinde tanımlarlar. Yollar üzerine sayısız şarkı ve türküler yazılmış, ağıtlar yakılmıştır. Biz yol medeniyetinin mirasçılarıyız. Kadirşinas halkımızın gönlüne giden yolları, hep açık tutacağız” diyerek sözlerini tamamladı.

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.